God morgon

Nu sitter jag här i lugn och ro helt ensam vaken med en god mugg kaffe. Bästa på hela dagen. Tänka igenom gårdagen och planera denna dagen. 

Leya är fortfarande hemma från dagis, hon rör benet obehindrat, hon sitter på knä, och hon hoppar på knä. Så ont har hon inte iaf, vilket är skönt.
Nu ska musklerna byggas upp på nytt, hela knät och benet viker sig bakåt när hon försöker att gå, enveten är hon ( lik sin mamma ) så hon försöker hela tiden att gå. 

Igår blev Leya åksjuk i bilen, händer inte så ofta som tur är, men nån gång då då. 
Så vi fick inte handlat, fick vända och åka hem igen. Sanera hela bilstolen i duschen och tvätta tyget. 
Och innan jag fick fast stols#%#%#%#%#%<%% igen va jag helt slut och hade sån värk i kroppen. 
De är ju inte bara att sätta in och dra lite lätt, man måste ju lägga hela sin egna tyngd i stolen för att få den ordentligt fast. Men nu sitter den som berget igen, pjuhh.

Pojkarna har somnat gott om kvällarna sedan dagis/ fritids drog igång i måndags. Dem vill inte riktigt vakna på morgonen heller :-)
De går tydligen feber nere på dagis redan, flera som fått gå hem, så igår var Liam ensam mellan 14-15. Håller alla tummar och tår jag har att mina barn klarar sig ( de gör väl alla givetvis, ingen vill ju att sitt barn ska bli sjukt ) 

Pojkarna leker så mycket bättre med varandra nu, och de är så skönt att de inte blir bråk och tjafs så fort dem kommer i närheten av varandra. 
Leya leker med dem också, men då blir de mer oroligt. 

Men eftersom mina barn är iPad nördar så går de att sätta en med "padden" ( som Liam och Leya säger ) så minimerar vi bråken. Elias har sin padda på kvällen när de mindre lagt sig.

Mitt hem börjar likna ett hem igen efter semestern med. Övervåning och mellanvåning har fått sig en omgång. Känns otroligt bra. Idag ska vi se om källaren kan få sig en omgång med, men först en promenad med Goa mammor när barnen är lämnade :-) 

Ha en bra Torsdag mina läsare ( om jag har några kvar efter ett långt uppehåll )







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0