Tjat

Gud så trött jag är på allt tjatande här hemma. Sen helgen känns de som jag har tjatat huvudvärk på mig själv. Bläää vad jag inte gillar detta. 

Spring inte inne, gapa inte så högt, hoppa inte nära dem små. Nej du får inte gå från bordet innan alla barn har ätit klart, jo du SKA äta upp de du har tagit till dig. Skriker dem små så sluta retas med dem. 

Ja denna lista kan göras ännu längre. Och de är inte bara en gång jag säger de utan 5-6-7 gånger i följd så ni kan ju förstå tjatet. 

Ger jag mig en enda gång så är de kört sen. Låter jag honom slippa äta upp eller att han får gå innan en gång så är de ett rent helvete sen då tjatar han om detta länge efteråt.

Jag är helt tömd på energi sen i Söndags då detta började igen. Så de blir ingen halloween fest imorgon. Jag kan inte gå iväg när jag inte litar på att han lyssnar.
Känns jätte tråkigt. Hade gärna gått dit då vi fixat barnvakt till dem små. 
Men han har blivit varnad så många gånger sen i helgen att han visste om detta. Och han blev jätte ledsen när jag sa att de inte blir någon fest för nu har de gått för långt.

Jag visste att de skulle bli såhär, men hade väl velat förtränga de. Vill att de ska fungera med barnvakt så man kan komma iväg tillsammans lite också. 
Hoppas de går bättre 23 November när vi ska iväg med företaget, då R ska ha Elias och dem små ska vara hos farmor. Sist gång gick de iaf bra.

Behövde skriva av mig. Känner sån frustration när inte vardagen fungerar. 

Kommentarer
Postat av: Anonym

En tanke - det går inte att vända tjatet till vad han får göra istället för att säga massa inte? Tex gå inne eller springa får du göra ute, hoppa kan du göra ... (tex i ditt rum?) istället, Du får sitta kvar vid bordet tills alla är klara, lyssna på de andra osv. Just ordet inte kan vara svårt att ta till sig och hjärnan registrerar inte alltid det ordet, vilket gör att man fortsätter med det man inte ska (testa själv vad som händer om du läser meningarna utan ordet inte - det bli lätt väldigt fel). Ett tips på vägen som kan vara värt att tänka på. Hälsningar En förskollärare som fastnade vid din blogg

2013-10-29 @ 22:39:04
Postat av: Amanda

Styrkekramar, tänk om de bara kunde förstå sitt eget bästa ibland!<3 Kram!

2013-10-30 @ 08:37:08
URL: http://aochmflyttarin.blogg.se
Postat av: Ruina - fyra barn under tre år

Håller med om att ett tips kan vara att lyfta fram vad han får göra istället för vad han inte får. Har samma problem här hemma att det är en väldig massa tjat, ibland får jag stanna upp och andas djupt och påminna mig om att vända på orden. Eller att förklara tydligt varför det blir ett nej. Jag vet att energin tar slut emellanåt och det är lättare att bara ryta ifrån, men det är inte speciellt effektivt tyvärr. Ett "Vi kan inte titta på tv just nu, men när du har sovit en stund kan vi sätta igång en film", låter trevligare än "Nej, du får inte se på film!" :-)

2013-11-01 @ 11:34:25
URL: http://ruina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0