Jahopp

Barnen åt maten med god aptit. Så fisk och räksås gick hem hos dem :-)

Idag engagerade jag alla barnen i leksaksupplockning. Oftast är de bara jag och Elias som plockar och dem andra bara flummar runt och kastar ut igen. 
Men efter att alla barnen hällt ut ALLT ur leklådorna kände jag att nu får de vara bra. 

Tog fram dammsugaren och sa att den leksak som ligger kvar på golvet när jag kommer till Elias rum och vardagsrummet ( där dem hällt ut allt ) åker i dammsugaren och kommer inte plockas fram igen.
Oj vilken fart barnen fick, även Leya satte igång direkt. Jag dammsög de andra rummen först så att dem skulle få tid på sig. Och när jag var klar, så var dem nästan klara, så jag låtsades att jag behövde på toa emellan så dem hann klart. Sen var de fritt fram att dammsuga de sista. 
Skönt att slippa plocka allt :-)

Nu ligger alla barnen och nattsagan är läst. Disken är undanplockad och maskinen är igång. 
Undra vart jag fick all energi ifrån idag?

Kommentarer
Postat av: elin stridh

Hoppas du har en fin kväll :D

2013-10-15 @ 21:40:36
URL: http://elincecilia.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0