Halloween fest

De blev halloween fest ändå. Dagisbarnen hade ju vart på förmiddagen och hjälpt till att fixa lokalen. 

Även Liam ville absolut med, han skulle ju vart med farmor från början. 
Elias var orolig för vad Liam skulle klä ut sig till eftersom vi bara hade köpt kostym åt honom. 
Sa att han kan ju vara ett skelett
E: ska han ha pyjamasen då?
Jag: ja de blir ju bra.
L: näe
Jag: nä men då tar vi halloween kostymen ( skelett pyjamas )
L: jaaaa

Så att ändra ord från pyjamas till kostym gick fint

Elias vampyren


Liam skelettet ( nygråten då han ramlade i badrummet innan )



Masken satt på huvudet hela tiden, skulle inte vara på ansiktet. 

Barnen skötte sig helt exemplariskt. Dans och lek en stund och sen satt Liam hos mig.

Popcorn, chips, godis och korv med bröd fanns på plats. Och saft. Elias sa att detta var en riktig fest, och mitt i veckan får man ju inte äta sånt här. 
Fast de får man, om de är fest sa jag då.

Han dansade, lekte vilt osv. Flera som var och knuffade och bökade med honom. Men då kom han till mig. Han skötte sig så bra och puttade inte tillbaka. 

Kul att de gick så bra trots allt bråk och tjaffs som vart innan i veckan. 

Hemma hade Leya sysselsatt farmor med att hämta samer ur påsar i sovrummet osv :-)
Och Leya blev överlycklig när brorsorna kom hem igen och dem hade lite godis kvar i en mugg. Hon sprang efter dem :-)
Men när farmor åkte hem skulle Leya med. Hon hämtade stövlarna och tog på sig dem. Gullunge


Kommentarer
Postat av: Me & My Baby Dolls

Sååå söta! :)

2013-11-01 @ 12:58:38
URL: http://mybabydolls.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0