Förberedelser

Hur förbereder ni er för stormen som är på väg in?

Här görs de mannagrynspudding, för den kan vi äta kall om strömmen går. 
Ägg är kokade och kan ätas som de är. 
Tvätten tvättas nu och likaså fiskmaskinen går. Efter frukost/ lunch åker vi och handlar så vi inte behöver ut i em. 
Ska koka upp vatten till Leyas välling med. Sen vet jag inte vad jag kan göra mer. 
Värmeljus och ficklampor vet vi vart vi har så vi kan ta fram lätt. 

Barnen är lediga idag för kompetensutveckling på dagis. Så vi har en hemmadag och förbereder för mys hela dagen lång. 




Kommentarer
Postat av: nicki

Gott med mannagrynspudding!! Jag har inte fötberett direkt något ännu. Vällingvatten klart iaf! Sen blir det bara kvällsmat med varm oboy. Vi får värma på kaminen i värsta fall! Underbart med den i dessa lägen!;) hoppas ni inte blir drabbade av stormen! !:)

Svar: Skönt med kamin. I vissa lägen hade jag också velat ha de. Även som värmekälla
Anna-Lena´s liv

2013-10-28 @ 17:14:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0