Pulled pork

Idag gjorde jag pulled pork till middagen.
I de recept jag läste skulle man ha barbeque sås ( stavning? )
Men de innehåller massa socker och jag vet inte hur man kokar egen så jag kokade ihop en tomatsås

500g krossade tomater
1/2 dl vatten
1/2 gul lök
Vitlök
Tomatpuré
Salt, peppar, chili pulver och spiskummin

Detta kokade i ca 40 min
Sätt ugnen på 150 grader

Lägg en karré bit på ca 1kg i en ugnsfast form och häll över såsen. På med folie och in i ugnen ca 4 timmar.
När köttet är klart drar man isär de med en gaffel och blandar med såsen. Därav namnet.

Jag åt kokt vitkål till detta och guud så gott de var.
Barnen fick ris till. Och dem åt 2 portioner var. Så de vr ett bra betyg :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0