Jensens Böffhus

Efter Borås djurpark skulle vi åka till Jensens böffhus och äta middag. Men de slutade med att vi gick därifrån. Blev så otroligt besvikna.
 
Vi kommer dit, får ett bord men får vänta ca 20 min på att få en barnmatstol, en fick vi direkt. Satt 30 min och bara vänta på att få beställa. De kom in fler i lokalen. Bosse gick till "baren" och sa till att vi ville beställa att vi väntat länge. Då sa dem bara att de är en som tar beställningar i den lokal vi satt. Dem stod 3 st och bara pratade i baren.
Vi sa till varandra att om någon som kom in efter oss får beställa innan oss så reser vi oss och går.
 
Sagt och gjort. 3 min senare kommer en som tog beställningar. Och hon gick till dem som hade kommit 20 min efter oss. Snacka om dålig arbetsfördelning på de stället. ( I andra lokalen som dem 3 tydligen hade hand om satt en familj. Och i den lokal vi satt i satt 6 sällskap och de var bara en som tog beställningar och serverade. ) Kan man inte hjälpa varandra om de nu inte var så mycket för dem andra?
 
Vi reste oss och gick. Då kommer servitrisen fram och frågade vad som var fel. Sa som de var och så gick vi. Vi var trötta och hungriga och barnen med.
Så vi bestämde oss för att gå och hitta något annat ställe att äta på.
 
När jag och Bosse var där ensamma fick vi hjälp snabbt och trevlig personal. De kommer nog dröja innan vi kommer åka dit igen.
 
Vi hamnade på Restaurang Thai Silk Palace. Tog inte ens 5 min att få ett bord där och fick beställa direkt. Snacka om skilldnad på service. Vi åt buffé, och hon sa att eftersom barnen var så små så tog hon bara betalt för ett barn fast båda fick äta.
 
Mätta och goa åkte vi hem igen. Och alla barnen somnade ganska fort i bilen.
Leya´s sittställning i bilen är väl kanske inte att rekomendera om man är lite stel
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0