Moniques LCHF bröd

2,5dl mandelmjöl
2,5dl hasselnötsmjöl
2 dl kokosmjöl
1 dl sesamfrön
1 dl linfrön
0,5dl fiberhusk
2tsk bakpulver
1tsk salt
Lite kanel eller brödkryddor

Blanda alla torra ingredienser

6st ägg
100g philadelphia ost
2dl smetana/ creme fraish
1dl smält kokosolja
1dl grädde

Blanda alla "blöta" ingredienser med mixerstav
Blanda sedan ihop alla ingredienser

Klä en brödform med bakplåtspapper och häll i smeten

Grädda i ugn på ca 180 grader i 1/1,5 timma

1 skivar ca 1.5 g kolhydrater ( beroende på tjocklek givetvis )

Jag gräddade mitt bröd 1 timma, nästa gång ska jag ha de inne en liten stund till.

Jag har hittat detta recept på Moniques blogg
www.lifezone.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0