Kyckling i Ajvarsås

Idag testade jag att göra kyckling i ajvarsås med blomkålsris. Och mumms vad gott de var.
Såsen kan man variera med smak hur "stark" man vill ha den.
 
1kg kycklingfilé
5dl Grädde
2 msk Ajvar ( matsked man äter med )
salt/ peppar
 
Jag pepprade kycklingen och körde in den i ugen på 200 grader medans jag förberedde såsen.
Sen blandade jag grädde, ajvar och lite salt i kastrull och kokade upp den och hällde sedan över den på kycklingen och in i ugnen tills kycklingen är klar. ca 30-40 min
 
Till detta hade jag blomkålsris
 
Tog lite blomkål som jag rev med ett rivgärn och stekte i smör. ( rikligt med smör )
 
Underbart gott så testa detta
 
Här är maten upplagd på en assiett
( ser ut som en jätte portion, men de är de inte )
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0