Torsdag

Natten var sådär. Leya sov gott mellan 21 och 02.30. Helt ok enl mig att hon sover såpass långt pass till natten. Sen åt hon och sov mellan 03 och 06.40

Däremot har E börjat springa ner titt som tätt. Vad ska man göra? Försöker prata  med honom att han måste sova och inte gå ner så fort han vaknar.
Frågat honom om de är något speciellt han tänker på när han kommer ner, eller om han är rädd för något osv. Men får inget svar.
de är ju så svårt nu när de är ljust så tidigt, för han tror att de är morgon kl 04.30 och vill gå upp och se på tv osv. Suck! Känns inte riktigt ok kan jag säga.

Liam sover som en stock på nätterna så där får man gå upp och väcka nästan varje morgon.

Jag hade ett mål idag, och de var att komma oss iväg senast kl 8 eftersom vi skulle åka upp till Ljungskile. De tog 2 tim och 15 min idag att köra. Men dem häll på att asfaltera en lång sträcka på vägen, så där fick vi stå stilla och vänta bra länge innan följevilen kom.
Jaja, skönt att de inte hade hunnit bli så otroligt varmt iaf.

Först åkte vi till Bvc och till barnmorskan i ljungskile för att säga hej. Hade ju lovat detta om vi hann flytta innan kikat ut.
Dem har ju vart med under hela graviditeten och så fick dem inte se slutresultatet =)

Sen vidare till Elias gammla dagis och hälsa på. Där blev vi erbjudna att äta lunch med dem, men jag hade ju bestämt med Annika att äta lunch med henne.
Men barnen åt lite och Elias bjöd alla på glass efteråt =)

Sen blev de en tur ut till Annika med varsinn sallad från pizzerian. Köpte även en barnpizza till barnen, Liam åt nästan ingenting på dagiset.

Vi åt, drack kaffe och pratade. Liam ramlade och slog ögat i hörnet på bordet. De gick hål =( ajaj, han grät en stund men sen var de över och så gick han och visade vart han slog sig. Plutten.

Sen var de dags att åka och möta upp Bosse för att åka till Ademarks och till skoaffären. Bosse fick köpt sig en skjorta, jeans och shorts. Och barnen fick sig sandaler.

Sen bar de iväg hemmåt, jag skulle bara svänga av och tanka innan tingstadstunneln, jovisst, de gick ju bra. Men jag hamnade lite fel när jag skulle på motorvägen igen. Så i panik fick jag ringa min levande kartbok, nämnligen Bosse som fick guida mig rätt igen.
Sen var de inga bekymmr att hitta hem =)

Så idag har jag kört 34 mil. Varmt har de vart, men barnen var lugna på vägen hem, super trötta. Liam och Leya sov nästan hela resan hem. Elias satt och vilade men somnade inte.
Vi var hemma 19.40 och då var de bara att fixa kvällsfika och sen lägga barn.

Så just nu sover alla barnen och jag sitter och tar de lugnt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0