Torsdag - Fredag

I Torsdags var vi ju en sväng till IKEA i Kållered. Måste säga att jag gillar IKEA i bäckebol bättre. Fick köpt de vi skulle ha + lite annat som jag hittade.
sen köpte vi med oss kanelbullar och åkte till Varberg och fikade med svärmor och Gert. Elias och Liam hjälptes åt att försöka riva allt i förtältet, jag var något stressad över situationen då jag inte kunde göra så mycket för Leya låg och sov på mig.

När vi väl var hemma var de bara att snabbt värma köttfärssås och koka spagetti, ge barnen mat och sen isäng med dem.

På fredagen åkte Elias med Bosse i lastbilen, dem gick upp 03.55

Liam sov ända till 10.30. Helt sjukt hur mycket han sover. Jag hann med att tvätta 4 maskiner tvätt och städa över våningen och mellanvåningen under dagen.
På eftermiddagen gick jag och dem små en promenad ner till ICA för att posta inbjudningskorten till dopet, passade då även på att köpa fredagsmyset ( som vi förövrigt inte rörde, middagen blev så sen ), de är ganska trångt inne på ICA här, så när jag kommer med syskonvagnen så är de precis att jag kommer emellan i gångarna.  Hämtade även ett paket som hade kommit till posten, de "mysiga" med att bo i ett så här litet samhälle är att personalen vet vem man är. Så när jag kom in genom dörrarna så säger han i kassan att mitt paket har kommit =) Hade beställt lite från H&M

Backen hem med en syskonvagn är en utmaning, men jag ska ju få upp konditionen igen. Och motion är ju bra =) De enda som känns motigt när de gäller att gå på promenad är att Leya inte alls tycker om att åka vagn ( inte ännu iaf, Liam var 2-3 månader innan han gillade de )

När Bosse och Elias kom hem från jobbet tände dem grillen och grillade kött och korv. Jag försökte få ihop de här inne, Leya var missnöjd så fort jag la ner henne, jag skulle koka potatis och göra en sallad. Men de tog sin tid =) Leya ville inte alls komma till ro i sängen, men att sova på pappa i fotöljen efter maten gillade hon =)

Kl 22 kom hon iaf till ro för natten. Sen vaknade hon 02.30 för att äta, men hon åt bara på ena sidan och sen somnade hon igen och vaknade 05.50 och sover nu igen. Så jag ska väl vara glad att hon sover bra på natten när hon håller igång på dagen =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0