Tid, Ork & Lust

Jag har inte haft varken tid, ork eller lust att blogga den sista tiden.
Tiden är lite svår att hitta, barnen tar mycket tid och jag ska hinna laga mat och tvätta med.
Sen ska man orka, jag är helt slut i både kropp och huvud när barnen väl sover
Lusten har sjunkit då de är samma varje dag. endast bråk med E. Hans trotsande går mig på nerverna snart

Ang Elias trots så blir den värre för varje dag som går. Vi har snart nått botten. Hoppas hjälp kommer INNAN vi är där. För de är mycket nära nu.
Dagis vill ju inte göra utredning på honom innan hösten, för dem vill lära känna honom innan. Visst, jag kan också tycka att man ska lära känna ett barn innan en utredning ska göras. Men vi har ju intyg med från ljungskile att en utredning skulle startas när vi flyttade ner. Han får ju inte gå på dagis på hela sommarlovet, 10 veckor om inte utredningen görs innan. Så de innebär ju att han ska vara hemma och sen kommer allt få börjas om från början igen. SUCK!
Vi blev lovade utredning av kommunen så fort vi flyttat ner. Men de sket sig.

Så när BVC var på hembesök i måndags så tog jag upp detta med. Och hon skulle ta tag i de med en gång, eller ja på fredag för hon var ledig fram till dess.
Hon skulle skriva intyg till kommunen och ringa dagis och prata.
Hoppas att de kommer gå fort.

Hon märkte på mig hur jobbigt vi har de hemma. Att jag var helt slut och hon sa till mig att de är ju inte bara på dagis de ska funka utan hemma med. Och då började jag grina ( kombination av amningshormoner och slutkördhet ) ( Grinar bara jag skriver detta )
Så nu hoppas jag att något kommer ske innan  början på Juni, då de är meningen att E ska gå hem och vara hemma 10 veckor.
Hade gladeligen haft mina barn hemma under sommaren OM de hade fungerat. Men så fort L vaknar på morgonen så är de totalkört. DDem 2 kan inte vara på samma boendeplan i huset utan att de ska börja bråka, putta slå och skrikas.

Jag hoppas innerligt att han snart kan vända i humöret, för detta tär på hela familjen. Jag kan inte åka iväg med E någonstans. För får han ett utbrott när vi är iväg får jag inte med honom. Han är för tung för att jag ska kunna bära med honom.
+ att man har dem andra 2 som jag inte kan lämna för att ta han. Så nä, här blir de att stanna hemma om inte Bosse är med. Vågar inget annat.

Nu blev de ett inlägg iaf. Så får vi se när jag hinner och orkar skriva nästa gång :-)

Idag ska jag och dem små åka och handla i Svenljunga om Liam vaknar i tid så vi hinner innan vi ska hämta E.


Kommentarer
Postat av: Hanna

Kram!

2012-05-17 @ 08:20:17
URL: http://hannabengtsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0