Befrielse + vår dag

Nu är allt de stora sålt som vi ville bli av med. Känns riktigt bra måste jag säga. Motorcykeln blev såld för ett par veckor sedan, husvagnen var jag och lämnade ägarbyte pappren idag och bilen skall bara fixas med några saker så lämnas även den.
Känns så skönt att bli av med sånt man ändå inte använder, känns onödigt att de bara ska stå och kosta pengar.

Idag åkte vi först till Stenungsund, hälsade på Bosse på verkstaden så han kunde skriva på ägarbytes pappren på husvagnen.
Och eftersom vi var såpass tidiga så fick de bli lite lunch på donken innan vi åkte till Backamo och lämnade pappren. Och dem är snabba. Pengarna var inne på kontot ett par timmar senare.
Vidare in till Ljungskile och köpte lite fika som vi tog med till Thomas. Pojkarna busade för fullt en stund ute med T. Hoppade studsmatta och sprang av sig på gräsmattan.

Sen var de dags att åka ut till torp och träffa Jonna. De blev att gå lite i affärer och kika. Jag var ute efter en "hjälmmössa" till Leya. Men hittade inte någon. Men hittade strumpor och en klänning åt henne och en tunika och ett par 3/4 byxor åt mig =)
De är lite lättare att prova kläder själv när man har någon med sig =) Inte lätt med barnen =)
Vi passade även på att äta middag på torp. Visste ju att vi skulle komma hem sent så ville inte fixa med maten då =)
Sen på vägen hem stannade vi på Statoil och köpte kvällsmat ( macka och korv med bröd ) Jag behövde framförallt ut och få frisk luft för att piggna till + KAFFE.
Leya skötte sig exemplariskt hela dagen, inga problem.
Liam har vart pillig ( som vanligt ) och skrikit i bilen. Så mamman har lite ont i huvudet.
Elias har skött sig bättre än vad jag räknat med, ( alltså bättre än förra resan ) De var bara bilresan upp som var lite jobbig. Men egentligen inte konstig, sovit natten ätit frukost och sen sitta i bil ca 2 timmar. Så de var mycket energi i kroppen där.

Vi var hemma 19.40. Och då var vi trötta allihop. Elias och Liam gick och la sig direkt utan några diskussioner. Efter att pojkarna lagt sig var de Leyas tur att äta och göras iordning. Sen somnade hon gott i sin säng.

Nu sitter jag här framför teven, och kommer nog inte härifrån innan sängen ropar ( och de är rätt snart ). De tar på krafterna att köra så långt, men jag börjar även komma ihåg hur jag ska köra genom göteborg =) Mitt lokalsinne är sämmre än sämst, men idag körde jag inte fel någonting =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0