Helgen i korthet

I fredags åkte Elias till dagis och jag lämnade Liam till sin farmor.
Jag och Leya styrde bilen till Kalmar.
4,5 timmar tar de ca.
Blev lite bus när vi kom med barnen och sen middag.

Kent jobbade kvällen/ natten så jag och Olivia spelade ullaredsspelet och satt och tjöta om allt och inget precis som förr.
Vi träffas inte ofta men när vi träffas är de som igår. ( barnen växer ju för fort bara )

Vi kom i säng vid 01 tiden och Leya var vaken med oss mellen 23.30 - 01.

Lördagen spenderade vi inne med barnen som lekte.
Vi var lite sega efter en seg natt.

Så vi sa. Att vi behövde komma i säng tidigare eftersom jag skulle köra hem på söndagen med.
Jovisst vi kom isäng, men tidigt ? Ehh nä. Kl var 03 när vi kom isäng. Haha

Söndagen vaknade vi till ett vitt landskap.
Usch, fick lite panik när jag visste att jag skulle köra hem.
11.30 åkte vi hemmåt. Vägarna var ok men vissa bilister borde inte vara ute och köra bil. Köra 40-50 på en 100 väg känns lite som att man borde stanna inne.

4 mil innan Värnamo försvann snöandet och vägarna var torra och bra men kallt.

Åkte till Mc donalds i Värnamo beställde på mc drivern och precis då spyr Leya ner sig och bilstolen. Faaan

Får maten och åker till parkeringen. Byter på Leya skurar stolen med våtservetter och spritar de jag kan. Får halvt panik och ångest.
Matlusten helt borta.

Leya verkar ok och vi kör vidare utan mat i magarna.
Efter ca 30 min spyr hon igen men denna gång på en filt jag virat om henne så stannade och bytte filten bara.

Resten av resan sov hon och magen var lugn

Väl hemma blev de raka vägen in i duschen och pujamas på.
Hon verkade hungrig så hon fick lite gröt och hon åt.
Magen behöll de.
Sen innan läggning fick hon mer gröt och de har hon också fått behålla.

Nu ska jag sova, ta igen förlorad sömn. Ingen klocka dka ställas för imorgon är alla barnen hemma.

Natti natt


Kommentarer
Postat av: Hanna

Härligt med tjejhelg!!
Hoppas Leya kryar på sig. Kram på er!

2012-12-03 @ 10:37:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0