Uppdatering

 
En liten uppdate:

I måndags togs beslutet om igångsättning = fullt på förlossningen. Fick tid tisdag kl 8. 6.50 ringde dem om att de var fullt.
kl 9 ringde dem igen och sa att de lättat att jag kan komma kl 11. De gjordes ctg kurva och jag fick ett rum. Kl 13 fick jag första gelen för att livmoderhalsen skulle mogna. 6 tim senare ny undersökning som gjordes så satans ont så jag bara skrek. Slemhinnorna ömma efter behandling.
Fick ny gel 19.50. Då kom värkarna med 1 min mellanrum. Kunde andas igenom dem. Hoppades på framgång. 23.45 gjordes ny undersökning och de hade inte hänt någonting. Då avstannade dem värkarna med brickanyl och jag fick alvedon och sömntablett så att jag kunde sova natten
...
På morgonen nu gjordes ny ctg kurva, bebis hjärtljud är jätte bra. . Fick träffa en läkare om bedömmning hur vi skulle göra. Hade fortfarande inte hänt någonting. Och eftersom HELA förlossningen är fullbelagd och inget går frammåt med mig fick jag åka hem SUCK!
Har fått en ny tid imorgon OM inte förlossningen är fullbelagd.

Allt, verkligen allt har gått emot mig denna graviditet. JJag känner bara för att lägga mig ner och dö just nu. ( skämt å sido ) Nu ska jag försöka fixa de sista inför flytten. Bosse har åkt ner till Mjöbäck ( huset ) för att lämna Liam till farmor eftersom allt drar ut på tiden här.
Vad händer 20 min efter att han åkt? Jo jag går på toa och massa slem/ flytningar kommer med blod i. Ska man ringa förlossningen och kolla med dem? Eller ska jag avvakta?
Åhhh vad jag hatar detta

Kommentarer
Postat av: Therese

RING till förlossningen och hör vad dom säger! Alltid säkrast.

Lycka till vännen, tråkigt när allt går emot en så.

Kram

2012-04-25 @ 13:02:38
Postat av: Ruina - tre barn under två år

Att det ska vara så fullt på förlossningen hela tiden då, undra om det brukar vara det. Å andra sidan har de bara 6 st rum om jag har förstått det rätt och dessa kan ju lätt bli fullsatta :/

2012-04-25 @ 15:58:57
URL: http://ruina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0