Mjöbäcks förskola

Har idag pratat med förskolan som Elias ska börja på när vi har flyttat ner. Den personalen som jag pratade med var jätte trevlig och hoppas att resten av personalen är lika trevlig =)

De är ju så att dem har sina 15 timmars barn 3 tim/dag 5 dagar i veckan 8-11. Vilket jag känner är ett större stressmoment än att ha Elias hemma.
Nämnde detta för henne, eftersom jag då kommer ha 2 barn till som ska göras iordning innan 8 osv.

Hon förstod precis min situation och skulle se vad hennes chef sa om att ha 3 dagar i veckan 5 tim istället.
Hon ringde strax efter och då had hon redan pratat med sin chef som beviljade 9-14 3 dagar i veckan. Känns skönt så försvann den stenen i magen hur man skulle lösa allt de där.

Men den 2 Maj börjar vi inskolningen iaf. Så hoppas vi att de går bra. Men Elias är ju inte blyg av sig så jag tror att de kommer gå kanoners.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0