Lat dag

Har kännt mig lat idag. Men ändå fått fixat en del.

morgonen flöt på bra, Liam sov till 9 och¨då var de ju bara att göra han iordning så han fick sin välling och sen åka till Britta. Han ska vara där vaje dag denna veckan eftersom Mia är ledig. Men de gillar Elias.
De är hans näst sista vecka nu, nästa fredag slutar han på dagis här. Gud vad jag kommer sakna dessa underbara dagmammor.

Jag och Liam åkte hem igen och lekte lite innan jag fixade lunch till oss. Lax oxh potatismos. Mumms och Liam åt massor innan han blev så trött så han höll på att somna vid bordet =)
Jag passade på att koka risgrynsgröt samtidigt. De är så bra att ha färdigt i kylen till barnen om de skulle behövas ett snabbt mellanmål. ( Humörsvängningar på dem båda om dem inte får mat i sig när de är dags =) )

Jag somnade i soffan, och gud så skönt de var. Tur att Liam vaknade 14.40. För kl 15 skulle ju Elias hämtas. Hehe, jag hade nog kunnat sova någon timme till annars. Trodde ju inte att jag skulle sova så länge, jag brukar somna 1 tim max på dagen. och idag 12-14.40

Jag skulle ju bara hämta Elias och köra ner han till samhället där Bosse skulle ta med sig Elias i lastbilen en sväng till Strömstad.
Jag och Liam åkte sedan hem igen och fixade mat och grejade lite. Fixade lite mackor och ägg som pappa skulle ha med sig sen när han lämnade Elias igen.
Jag åkte ner för att hämta Elias till 18.30, men jag min snurrfia glömde ju givetvis att ta med mackorna till älsklingen. Så de var ju bara att åka hem igen och hämta dem. Då kom jag på att han skulle ju också ha med sig bubbelvatten och yoghurt. Haha. Jag är så snurrig nu för tiden så de är skrämmande. Tur jag kommer ihåg att ge barnen mat och rena kläder.

De blev kvällsmat för Elias när han kom hem och sen sängen. Han var så trött min kille. Jobbigt att vara på dagis på dagen och sen jobba med pappa.

Nu sitter jag här, skulle behöva göra annat men jag orkar inte. Tvätten är i maskinen, och efter att den är upphängd ska jag gå och lägga mig. Är så trött.

Imorgon ska jag till barnmorskan, först hinnsvepning, och sen ringa förlossningen för att få en dag och tid som jag ska få komma till förlossningen och prata med en läkare om en igångsättning.
Men jag hoppas ju att de kommer igång av sig självt av hinnsvepningen så jag slipper tjata på sjukvårdspersonal.

Så Elias ska lämnas på dagis och Liam till Annika medans jag är hos barnmorskan. Sen hämta Liam och se hur mycket jag orkar hinner med här hemma innan Elias ska hämtas... Dessa 5 tim som Elias är på dagis går så fort och när jag har båda barnen hemma själv är de inte så lätt att få gjort något eftersom dem är på varandra hela tiden. Hmmm

Kommentarer
Postat av: Hanna

Spännande dag idag! Håller tummarna att det ska gå vägen och sätta igång! Kram!

2012-04-17 @ 07:18:37
URL: http://hannabengtsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0