Igångsättning

Idag kl 11 var jag inne på ett igångsättningssamtal med förlossningsläkaren Dag Pedersen. En mycket trevlig läkare tycker jag.
Först fick jag göra en ctg kurva, vilket var lite bökigt för den där plattan som ska sitta fast på magen fick ingen kontakt riktigt, så Bosse fick sitta och hålla den i 30 min. Haha.

Sen fick jag komma in till läkaren. Som hade läst min journal ganska noga och var insatt i min situation. Efter en gyn undersökning konstaterade han att min bm i Ljungskile inte hade uppfattat de hela rätt. Livmodertappen var inte alls utplånad på 50% utan endast 25%. Suck!
Men han bedömde iaf att jag skulle bli igångsatt, vilket gjorde mig väldigt glad. UTAN att jag behövde tjata om de eller överdriva något =)
Men han sa att de kommer nog inte gå lika fort som med Liam eftersom dem kommer få behandla med hormon gel innan så livmodertappen mognar. INNAN dem kan ta hål på hinnorna och sätta värkstimulerande dropp.

Barnmorskan ringde till förlossningen för att kolla läget för detta och dem hade fullt. För med igångsättningen behöver man lite mer övervakning.
Så jag fick en tid i morgon kl 8 till förlossningen då dem kommer sätta igång mig. Vilket känndes lite skönt ändå, för nu har vi ju fixat de sista praktiska sakerna som behövdes =)

Liam sover i natt hos Annika och är där imorgon med under tiden vi är på förlossningen, och hon hämtar Elias OM inte Bosse hinner hem innan 17 då han ska hämtas.
Elias kommer vara hemma med Bosse och gå på dagis full tid 7-17 dessa dagar. Och Liam kommer åka till farmor på Onsdag och vara där till på Lördag då flytten går.
Bosse fick ändra om helt i sina planer med jobbet så de löser sig med Elias.

Så nu när allt sånt är fixat och färdig planerat känner jag mig lugnare och kan koncentrera mig på mig själv. För jag vill ju helst stanna på BB denna gången tills alla kontroller är gjorda och prover tagna så jag slipper åka tillbaka igen för de. För de hinns inte riktigt med.
Så antagligen kommer jag hem på fredagen, men då är problemet vem som ska hämta mig. För dem vill ju att man åker så tidigt som möjligt efter läkarundersökningen på fm. Hmm, Bosse är då i Mjöbäck och skriver på pappren på huset... Så är de någon som känner sig manad?

Elias ser fram emot fredagen, då morbror T ska hämta honom på dagis och så ska Elias sova där under natten. Hoppas att de går bra =)

I förmiddags lämnade jag ju Liam till Annika. De gör lite ont i hjärtat när man lämnar och han är så ledsen. Men de hade gått över och han var glad kille igen när jag pratade med Annika senare. Så då känns de ju bra igen. Men kom på de nu att jag kommer inte träffa honom förrän på Lördag igen när vi kommer till huset =( Jag har bara vart borta från honom 1 natt tidigare och de tyckte jag var jobbigt. Elias är på ett annat sätt, för han kan jag prata med i telefonen. Men jag kommer sakna mina små troll. Men detta är chansen jag har att verkligen tänka på mig själv ett par dagar och bebisen ( kommer givetvis tänka på både mina barn och Bosse och hur allt kommer gå med flytten ) Men jag kommer ändå inte kunna påverka de hela. Bosse tycker jag ska stänga av de helt, men hur lätt är de då?

Nä, nu måste jag packa lite. Känner att jag får göra de jag kan innan jag ska till förlossningen imorgon. Elias och jag har packat lite sen vi kom hem idag.

Kommentarer
Postat av: Ruina - tre barn under två år

Spännande att veta vilken dag bebisen ska komma :-)

2012-04-23 @ 20:59:34
URL: http://ruina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0