Fredag & Lördag

När Elias var lämnad på dagis åkte jag och Liam ut till Torp. Biltema började vi med att köpa 20st flyttkartonger. 10 stora och 10 mindre till tyngre saker.
Sen kikade vi lite utanför bauhaus på sandlåda och gungställning. Inget som skall köpas nu, men som kommer prioriteras när vi väl har flyttat ner till huset. Så barnen kan vara ute i trädgården och leka, så man inte alltid måste gå iväg.

Sen blev de handling på coop. Jag och Liam skulle äta lunch och vi träffade Stina som fikade. Men Stina hade bråttom iväg, men när de var dags för kaffe för mig träffade vi på Sandra och Inga som skulle fika så vi fick sällskap iaf =)

Väl hemma somnade Liam direkt, han var så trött lillen. Jag satte mig helt slut i soffan en stund.

När vi hade hämtat hem Elias ville han vara kvar ute och lekaa och de fick han såklart. Han skulle vänta på pappa ute, skulle absolut inte komma in innan dess =)
Jag och Liam fixade med maten under tiden så den var färdig när pappa kom hem.
Liam sov ju middag sent, så han orkade vara med på fredagsmys på kvällen en stund. Men när kl var 19.45 orkade inget barn vara vakna så dem fick gå och lägga sig.

Jag och älsklingen tittade på Let´s Dance och sen gick jag och la mig. Min kropp gillar inte att vara vaken från kl 5 på morgonen till sena kvällen. DDen behöver mer vila än så.

Lördagen började med att Elias vaknade och han och jag gick ner och grejade. Eller ja, Elias satte sig och tittade på bolibompa och jag ställde mig och gjorde pannkakssmet på 1½ L mjölk. De tog tid att steka alla dessa pannkakor, lagom tills jag var klar med de så kom Bosse och Liam ner också. Så de fick bli pappa som gjorde frukost för min kropp orkade inte mer just då.
Efter frukosten gjorde vi oss iordning för en heldag på kontoret ( därav alla pannkakor ).

Bosse bytte däck på SEATEN, SUBARUN, husvagnen och Pelles bil.
Jag röjde ur allt ur husvagnen, precis ALLT. Packade i kartonger och påsar. Damma en del, de jag klarade av och resten tog Bosse.
Vi har nu bestämt att sälja vagnen. Vi har inte tiden att ha den kvar. Nu när vi flyttar till huset kommer vi ha fullt upp hela tiden + 1 barn till. Så de känns som den bara kommer stå hela säsongen utan att bli använd. De blir för dyrt att ha den stående.
Så nu är den helt tömnd och städad.

Jag har haft skitont hela dagen, nedre delen av magen ( mensvärksliknande ) molande, ländryggen och ljumskarna. Hela dagen har de hållt på och sammandragningarna har vart hemska.
Hoppas att dessa "värkar" har gjort nytta och att lillan vill komma lite tidigare än planerat. Men får gärna vänta till helgen så jag slipper föda ensam =)

Vi var inte hemma förrän kl 17.30 ca. Så de blev verkligen en heldag. Men när vi kom hem tände vi grillen, premiär för vår del.
Men de var så kallt ute så vi åt inne. Men gud så gott de är med grillat. Helt underbart.

Både Elias och Liam somnade innan gladiatorerna. Så de var bara jga och älsklingen vakna. Fast jag vet inte vad jag ska kalla de. Jag hade ont i hela kroppen och satt som en zombi i soffan. Älsklingen hade jätte ont i ryggen och satt bara han med. Haha, roliga familjehelgs kvällar vi har =) Direkt efter gladiatorerna gick jag och la mig och jag somnade DIREKT.

vid 02 vaknade jag av att behöva gå på toa, så trist att nattsömnen blir störd när man sover så gott =) Men de var så otroligt varmt i sovrummet med, så jag var tvungen att öppna fönstret. Ligger utan täcke och svetten bara rinner. Men de hjälpte inte så mycket att öppna fönstret heller för min del, svetten rann iaf. Jaja, jag somnade om iaf.


Kommentarer
Postat av: Ruina - tre barn under två år

Hur gör du om det blir dags en vardag när Bosse jobbar? Vem tar hand om Elias under tiden då?

2012-04-03 @ 08:57:53
URL: http://ruina.blogg.se/
Postat av: Ruina - tre barn under två år

Haha, helt lost i hjärnan var jag också. Frågade ju bara om vem som tar Elias, antar ju att Liam ska till samma ställe när det är dags ;-)

2012-04-03 @ 17:56:02
URL: http://ruina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0