Dagen D

Idag ska vi ha bebis. Känns helt ofattbart just nu, eftersom jag inte har några som helst känningar. Men de ör ju fördelen med en igångsättning. Man behöver inte åka in i panik utan man tar de lugnt och stilla. Samma var de ju med Liam. Rätt skönt att komma till förlossningen "utvilad" och kunna prata med barnmorskan osv utan att avbrytas med värkar och sen sätter de igång =)

De ska bli intressant att se vad hon väger och hur lång hon är.

Någon som vill gissa?

De andra barnen har vägt:

Elias föddes på bf +7, 4370g 53cm

Liam föddes på bf +14, 4685g 55cm

Bebis kommer födas på bf +3 ( +4 om de drar ut på tiden )Men de hoppas jag verkligen inte ) =)


De har ju inte blivit så mycket sömn i natt. Jag somnade runt 23.30 och vaknade 03 och kunde inte somna om. 04.30 gick jag upp, hängde upp tvätten jag inte orkade vänta på igår och packat lite. Men vill inte röja runt för mycket för Elias sover gott.
Ska snart gå upp och duscha och väcka Elias. Han ska ju till dagis redan kl 7 idag.

Måste säga att jag är nervös för idag, jag har gjort detta 2 gånger innan, men ingen förlossning är ju den andre lik.
Enl förlossningsläkaren var jag som gjord för att föda barn. Eftersom mina förlossningar gått snabbt. Igångsättningen med Liam trode dem inte att den skulle gå så fort. Men 3 tim och 15 min tog den bara hann ju inte med ryggbedövningen som jag ville, var ju öppen 9cm när jag ville ha den. Men huvudsaken är att jag får ha min bäste vän hos mig  LUSTGASEN. Och min älskade sambo så klart ;)
Får se hur länge jag klarar mig på lustgasen denna gången. Jag klarade de ju förra gången =)

Nä, dags att ta tag i dagen

Kommentarer
Postat av: Hanna

Lycka till!!!

2012-04-24 @ 07:09:53
URL: http://hannabengtsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0