BVC

Idag efter dagis var de dags att åka till bvc för vägning och mätning av barnen. Först spökade Elias sig galen, och skulle absolut inte med slog mig och skrek och rev mig. Men när jag berättade att vi skulle träffa "doktor" Annika så ville han följa med.
Han har kallat henne doktor Annika sen vi bytte bvc ssk. Hihi. Detta var ju de sista besöket hos henne innan vi flyttar. OM inte lillasyster kommer ut tidigare så vi hinner med ett besök med henne =)

Elias bestämde att Liam skulle väga och mäta sig först, så han kunde leka lite innan de var hans tur.
Nu väger han 10125g och är 81cm lång han går upp som han ska och växer bra =)

Elias väger 20.2kg och är 105cm. Annika tyckte han vägde lite för mycket, så nu får vi dra in på fikat. Han har växt 10cm på 11 mån och gått upp 4.4kg.
Har ju märkt vilken mage han fått den sista tiden.
Men vi ska dra ner på mycket sötsaker, kanske de kan förbättra hans humörsvängningar med? Vi ska iaf försöka. Och de gör de lättare för mig med att dra ner på de, har haft ett jätte beroende nu de sista månaderna. Känns inte så bra.

När vi skulle gå hem från bvc blev Elias arg och förbannad för han ville stanna kvar. Så han smällde till Liam med en liten resväska på munnen, så läppen sprack. Snacka om att jag blev arg.
Pratade lite med Annika om hans beteende. Annika sa att hon observerade Elias idag när vi var där, 40 min. Och hon tyckte inte Elias beteende var så konstigt emot Liam. För Liam är så "på" honom.
Men de som är med de är ju att Elias vägrar ju låta Liam vara, men Liam vägrar Elias vara med. Så de är skit svårt. Vad ska man göra? Ska dem inte få vara i samma rum då? För dem är på varandra HELA tiden så fort dem är vakna och hemma båda två.



Liams läpp

Kommentarer
Postat av: Ruina - tre barn under två år

Syskonkärlek eller vad säger man ;-)

2012-04-04 @ 08:28:57
URL: http://ruina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0