Barnmorskan

Hade tid hos barnmorskan idag. De är nära slutet nu, men kan ju lika väl gå över tiden med. De är jag ju medveten om. Men min barnmorska hjälper mig så gott hon kan med att få ut bebisen i tid.

Tyvärr går vikten upp fort nu, jag hade ju som mål att inte gå upp mer än vad jag gjorde med Liam. Men de hade jag passerat nu. Men inte konstigt, har inte haft orken till att fixa "bra" mat till mig själv. De blir mycket slarv just nu.

Vikt: +10kg
Blodtryck: 120/75 så de var ju bra
Järnvärde: 121 vilket är väldigt bra med tanke på att jag inte ätit järntabletterna pga att magen krånglar då.
Sf måttet ligger nu 3cm över kurvan, vilket riskerar ett ännu större barn

Bebisen liger fortfarande rätt, så nu vill de till att hon ska flytta sig. Hon är inte fixerad, huvudet är rörligt/ ruckbart men som omföderska kan de hända att hon inte fixeras förräns på förlossningen.
Liam fixerade sig i v 40

Nästa onsdag skulle barnmorskan ta upp mig på ronden med förlossningsläkaren. För att få komma på igångsättningssamtal. Eftersom sf måttet är högt och jag fött stora barn tidigare tycker vi inte att de finns någon anledning till att gå över tiden ännu mer. Då barnet lägger på sig ordentligt. Och med Liam hade jag ju inget fostervatten kvar när jag kom in på överburenhetskontrollen.

Så om turen finns på min sida så får jag kanske en igångsättning senast på beräknad dag. Om inte någon dag innan och då kanske Bosse hinner vara med =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0